29 Mart 2012 Perşembe

SQL'de NULL Kullanımı Hakkında

Bugün Açık Akademi'deki öğrencilerimden birinden aldığım maili paylaşmak istiyorum. Aynı problemi yaşayan var ise faydalı olacağını düşünüyorum.

Microsoft SQL Server


SORU:
Null olmayan değerleri gruplayıp ekrana getirebiliyorum ama Null olanları gruplayıp getiremiyorum. 

Aşağıdaki kodla Null olmayanlar geliyor. 

Like Null diyorum birşey gelmiyor. 

Like kullanmadan Color=Null yada   Color='Null'    diyorum yine bir şey gelmiyor.   Amacım Renk bilgisi girilmeyen kaç kayıt var onu görmek.

Bunda sorun yok...Select Color,COUNT(Name) as sayi From Production.Product where Color not like 'Null'Group by Color

CEVAP:
NULL ile çalışırken = ya da like kullanamayız. Onların yerine is kullanmalıyız.
yani Color is null ya da olumsuz durum için Color is not null şeklinde.

Hiç yorum yok: