25 Eylül 2011 Pazar

Windows 8'de Klasik Windows 7 Start Menüsünü Açmak

Windows 8 ile gelen özelliklerden bir tanesi de Metro UI Start Menu. Eğer, Metro UI Start Menu ile çalışmanın zor olduğunu düşünüyorsanız ve klasik Windows 7 görünümündeki start menüsünü geri istiyorsanız, bu mümkün.

Adım 1: Bilgisayarınızın klavyesinden, Windows Tuşu + R tuşlarına basarak, Run ekranını açın. Bu işlemi tabletlerden yapmak için, biraz uğraşmak gerekiyor. Sanal klavyede Windows Tuşu gözüme çarpmadı. Fakat, Windows'un bir parçası olan osk.exe'yi açıp, oradan WinKey + R kombinasyonunu uygulamak mümkün.

Windows 8: Run Ekranı
Windows 8 içerisinde, osk.exe'yi, Windows Explorer içerisinden, C:\Windows\System32 klasörüne giderek bulabilirsiniz.


osk.exe ile ilgili daha önce yazmış olduğum 2 entry, burada (Windows XP) ve burada (Windows 7/8) bulunabilir.

Adım 2: Run ekranında, regedit yazıp, OK tuşuna basarak, Registry Editor uygulamasını açın.


Adım 3: Registry Editor içerisinde, HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer lokasyonuna gidin ve Explorer üzerine tıklayın.

Windows 8 Registry Editor
Adım 4: Explorer seçildikten sonra, Registry Editor içerisinde sağ pencerede yer alan RPEnabled üzerine sağ tıklayıp, açılan menüden Modify seçeneğini seçin.


Adım 5: Modify seçeneği seçildikten sonra bir dialog penceresi açılacak. Açılan pencerede, RPEnabled'a ait Value data alanını, 1 den 0 a değiştirin. Ardından, OK butonuna basarak, değişiklikleri kaydedin.

Edit DWORD Ekranı
Adım 6: Şimdi, bilgisayarınızı/tabletinizi yeniden başlatın. Restart sonrasında, Windows 8 Metro UI sitilindeki Start Menu'nün, Classic Windows 7 sitilindeki Start Menu haline döndüğünü görebilirsiniz.

Windows 8 içerisinde Windows 7 Start Menüsü
Adım 7: Yukarıdaki adımlarda anlatılan işlemler, Metro Arayüzünü ve Metro Uygulamaları çalışmaz hale getirecektir. Bu uygulamaları geri istediğinizde, yine aynı adımları uygulayarak RPEnabled değerini, tekrar 1 olarak ayarlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok: