2 Ağustos 2009 Pazar

iPhone, YouTube videolarını nasıl çalıştırıyor?

iPhone sahipleri, iPhone üzerinde çalışan YouTube uygulamasını kullanarak YouTube videolarını izleyebiliyorlar ve YouTube üzerinde video arama işlemi gerçekleştirebiliyorlar.

iPhone üzerinde, YouTube uygulaması ile aynı mantıkla çalışan ve server üzerinden .FLV dosyalarını oynatabilen bir uygulama yazılabilir mi diye düşünerek araştırma yapmaya başladım. Araştırmaya başlamadan önce iPhone üzerinde, Flash çalıştırmanın mümkün olmadığını biliyordum ama YouTube Videoları için bir player var ise bu işi yapmanın bir yolu vardır diye düşünerek araştırmaya başlamıştım.

Araştırmalarım sonuçsuz kaldı diyebilirim, birçok kaynağa göre iPhone, .FLV çalıştırma yeteneğine sahip değil. Peki nasıl oluyor da YouTube Videoları iPhone üzerinde çalışabiliyor diyerek araştırmaya devam ettim ve sonunda öğrendiğim şey; Apple ile YouTube'un 2007 yılında bir anlaşma yaptıkları oldu. YouTube, videoları Apple'ın tercih ettiği video standardı olan H.264 formatına transcode ediyor ve bu içerik iPhone üzerinde görüntüleniyor.

Bu yeni bilgi doğrultusunda iPhone için düşündüğüm FLV Player projesi hayal olurken, daha önceden tanıdığım bir format olan H.264'ü iPhone üzerinde nasıl ele alabilirim diye araştırmaya başladım.

Hiç yorum yok: