17 Mart 2009 Salı

Apple, iPhone 3.0'ı bir oyun platformuna dönüştürdü


Apple, iPhone İşletim Sisteminin yeni sürümünü yayınlamaya hazırlanıyor. Apple, iPhone'a çok sayıda yeni yetenek kazandıran iPhone 3.0 SDK'in Beta sürümünü de yayınladı. Çıktığı dönemde fırtınalar estiren iPhone, kimilerimizin kalplerinde taht kurarken, kimilerimizi de hayal kırıklığına uğrattı ve çokça eleştirildi. iPhone'da eksikliği hissedilen en önemli öğeler şunlardı: MMS desteği, Adobe Flash desteği, Background processing, video kayıt, SMS forwarding, Bluetooth modem ve cut-copy-paste. Adobe Flash desteği, Background processing ve video kayıt konularında bir gelişme olmazken, MMS desteği, SMS forwarding ve cut-copy-paste, iPhone'un yeni yetenekleri arasında yerlerini aldılar.

iPhone üzerindeki enparlak yeni yetenekler oyun programcılarının işine yarayacak gibi gözüküyor. Oyun programcılarının en sevecekleri özellik iPhone'un yeni peer-to-peer bağlantı desteği olacak. Bu sayede programcılar local multiplayer oyunlar geliştirebilecekler. Oyun tarafında desteklenen external kontroller de gittikçe artıyor. Oyun-içi sesli iletişim için de yeni bir API sağlanmış durumda. IPod kütüphanesine erişim API'leri, yakınlık sensörü ve veri tanımlayıcıların kullanımı oyun geliştirmede ses getirecek yenilikler arasunda yer alıyor.

3.0 SDK ile gelen yenilikleri kullanan ilk oyunlar da EA ve Ngmoco tarafından geliştirildi. EA, geliştirdiği Sim 3 ile iPhone üzerinde de oyun pazarında varlığını göstermeye devam ederken, 3.0 SDK ile gelen özellikleri de kullanarak iPod'daki içeriğin Sims 3 içerisinden de dinlenebilir olmasını sağladı. Ngmoco da LiveFire isimli multiplayer first-person shooter oyunu ile 3.0 SDK'nın nimetlerinden fazlasıyla yararlandı.

Hiç yorum yok: