9 Kasım 2008 Pazar

Online Windows: Azure


Birkaç hafta önce Microsoft’un CEO’su Steve Ballmer “Windows Cloud” diyerek dile getirdiği bir online servis platformundan (cloud computing) bahsetmişti ve bir ay içinde platformun duyurusunu yapacaklarını belirtmişti. Aradan haftalar geçti ve Microsoft, online olarak çalışacak olan yeni işletim sistemi, Windows Azure'u tanıttı. Azure, Microsoft'un veri merkezindeki sunucularda çalışacak bu sistem ile, kurulu işletim sistemi devrini kapatacak gibi duruyor. Microsoft'un, Web tabanlı işletim sistemi Windows Azure'un dağıtımına, 2009'un sonlarına doğru başlaması bekleniyor. Azure CTP (Community Technology Preview) boyunca ücretsiz olacak, ancak ticari olarak ürün tamamlandıktan sonra ücretlendirmeye gidilecek.

Microsoft’un baş yazılım mimarı Ray Ozzie, Profesyonel Geliştiriciler Konferansı’nda (PDC2008) şirketin online platformu Azure’yle ilgili olarak son detayları açıkladı. Her ne kadar Microsoft ’Servis Platformu’ demeyi tercih etse de, Windows Azure aslında online bir işletim sistemi. 
Bilgisayara kurulu bir işletim sistemi yerine, Microsoft’un dünyanın çeşitli yerlerinde kurduğu veri merkezlerindeki sunucularda çalışacak bu online işletim sistemiyle, yeni bir döneme giriliyor.


Azure Service Platform olarak adlandırılan bu yeni ortam üzerinde, Microsoft’un Live Servisleri, .Net Servisleri, SQL Servisleri, SharePoint Servisleri, Dynamics CRM Servisleri, Exchange Online ve Office Live online olarak çalışıyor. Windows Azure, yazılımların online olarak veri merkezlerinden kullanılması ve verilerin de bu merkezlerde depolanması mantığına dayanıyor. Bu sayede her yerden ve her cihazdan Microsoft yazılım ve hizmetlerini online olarak kullanmak mümkün olacak.

Windows’un online işletim sistemi için seçtiği isim olan Azure, Farsça'da ‘GökMavisi’ anlamına geliyor. Microsoft, yeni platformu Azure'u internet bulutu üzerinde çalışan bir servis olarak tanımlıyor.

Windows Azure ile ilgili ayrıntılı bilgi için bu linki ve bu linki takip edebilirsiniz.
Azure ile ilgili Ray Ozzie'nin sunumu için ise aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

Kaynak: melihbayramdede Blog

Hiç yorum yok: